Søg i denne blog

mandag den 20. august 2012

Regnbuen midt i byen

er et af Ellas favoritsteder i Århus.





I fredags var vi på eftermiddagstur til Aros - turens mål var som altid Regnbuen - Olafur Eliassons Your Rainbow Panorama.

I min barsel købte jeg et årskort. Med kortet kan jeg tage en voksen med gratis og børn koster ikke noget før de er 18 år. På den måde kan vi kommer her lige så tit vi lyster og det kan være en tur på 5 minutter eller en tur på flere timer..

Så Regnbuen er, i vores verden, blevet Århus´svar på en zoologisk have. Ungerne elsker at komme en tur op på taget af Århus Kunstmuseum og hvor kan jeg godt forstå det. Her kan man stå og kiggede ud over hele byen - man kan se alt fra togene på banegården til arbejdsmænd på tagene, kranerne og de store maskiner på havnen og de bitte små mennesker på fortovet. Begge vores børn er meget optaget af det store view. Og når man ikke lige kan koncentrere sig om at kigge og fokusere, kan man da tage en lille tur rundt og komme tilbage. Vi tager gerne 4-5 runder og til tider flere og Ella kan stadig være svær at få med ned igen.








Ella er meget optaget af detaljerne - hun står og digter historier over hvad hun ser og hvad folk mon laver. Når det kun er hende og jeg der er af sted kan vi rigtig fordybe os i historien - virkelig en skøn måde at være sammen med hende på.






I fredags blev turen dog kortet ned, da der var ulideligt varmt bag de farvede ruder. Heldigvis kunne børnene nemt lokkes ned - når der er is i vente. På rådhuspladsen nød vi skøn italiensk is i dejlig solskin.




1 kommentar:

  1. Jeg tror da næsten jeg bare skal købe mig et årskort så.... jeg har flere i familien som gerne vil med, så har jeg jo en anledning til at komme mange gange :-) Og alberte skal altså også opleve regnbuen.

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar - det betyder meget for mig og jeg læser med glæde hver og en! Tak!