Søg i denne blog

lørdag den 3. november 2012

Fimoler













I dag har jeg leget med fimoler og sikke en skøn oplevelse. Det var så nemt at forme og rulle ud og så gik det også stærkt - og det er lige noget der passer min kreative tålmodighed.
Det er nemlig sådan at når jeg først har fået en idé - så skal den føres ud i livet med det samme og helst lidt hurtigere end det tog at komme på den. Så da jeg i dag kom hjem inde fra byen med posen fuld af fimoler, hobbylak, perler og andre småsager - kunne det ikke gå hurtigt nok. Og her er resultatet af mine anstrengelser.. Jeg er rigtig godt tilfreds og desværre yder disse billeder taget med min iphone ikke de fine ting retfærdighed. Åh hvor jeg bare ønsker mig et lækkert kamara!!
Men jeg håber I kan få en lille ide om hvordan det blev. Det er helt sikkert ikke sidste gang jeg leger med fimoler.

Og så vil jeg også gerne lige benytte lejligheden til at sige velkommen til mine nye læsere - skønt I vil læse med!

God lørdag aften 

12 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine ting du har fået lavet! :)
    Jeg får selv helt lyst til at vide mere om det der fimo ler og prøve det! :D
    Kender godt den der følelse af, at ideen skal føres ud i livet hurtigst muligt, desværre bliver jeg altid bremset af super aktiv baby, men det der fimo ler lyder som noget man godt kunne nå at fedte med under lillemandens middagslur :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak! Det er helt bestemt et godt lille barselsprojekt - skynd dig at komme igang!

      Slet
  2. Dejligt- jeg har selv en pakke fimoler liggende som jeg skal have afprøvet. Har ikke prøvet det før, men tænker det vil være perfekt til smykker. Knus Heidi

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er sikker på man også ville kunne lave nogle fine smykker af det.
      Glæder mig til at se hvad du får ud af dit fimoler..

      Slet
  3. Vildt fint! Især lysestagerne fanger min opmærksomhed, de er rigtig godt lavet! Ja det er det hele da. Det er nemt at rulle ud så, for jeg har prøvet med cernit og det var rigtig hårdt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Marie! Jeg er også selv ret godt tilfreds med lysestagerne - har lige lavet nogle lave i dag - de blev også fine.
      Jeg har ikke lavet sådan noget før og kender ikke Cernit. Fimorler virker lidt hårdt, men bliver hurtig blød når man arbejder med den. Faktisk minder det lidt om en maoam-karamel i konsistens (sorry det var den tanke jeg fik da jeg stod med det pastellyserøde ler i hånden). Det fungerer super fint for mig.

      Slet
  4. Hej Line. Vil du fortælle lidt om fremgangsmåden? Hvordan er processen fx i forhold til at lave de fine hjerter med navnetryk- har set dem på din instagram? Hvad man skal indkøbe osv. De er så fine. Ved ikke om jeg kan finde ud af det dog.. Kh Eva

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Eva.

      Jeg købte fimorler og selvtørrende ler i Panduro. Det var ikke særlig dyrt. Udstikkerne havde jeg selv. Stemplerne er købt i Tiger og så er der kikseudstikker (det er dem der giver den lille skrift) som jeg har købt i Børnenes Magasin i Århus.

      Fremgangsmåden er enkel. Du gør som med småkagedej. Ruller det fint ud - jeg rullede en af min mormors hæklede mellemlægsserviet ud i det for at lave mønster. Det er nemmest at stikke dem ud direkte på bagepapiret, så skal du ikke flytte for meget på dem. Husk at lave ophængshuller med sugerør eller andet.
      Det selvtørrende ler tørrer selv natten over eller længere på bagepapiret. Fimorleret skal i ovnen i 30 min. ved 110 grader og så skal det køle af.

      Håber det var forklaring nok. God fornøjelse..

      Mange hilsner Line

      Slet
  5. Fabcy kamera eller ej, så ser det flot ud, det du har fået produceret :)

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar - det betyder meget for mig og jeg læser med glæde hver og en! Tak!