Søg i denne blog

torsdag den 6. december 2012

Hæklet halsrør

Stærkt inspireret af Christel, som jeg mødte til blogtræffet i oktober og tanken om den kolde tid vi er på vej ind - begav jeg mig ud i endnu et hækleprojekt. Et hæklet halsrør.
Jeg blev færdig i sidste uge og jeg er ret godt tilfreds. Farven giver et lille pust, her i den ellers så mørke tid og så varmer det dejligt om halsen.
De sidste dage har jeg ligget med skrantende helbred under tæppet og selvfølgelig iført min nye halsvarmer - skønt!!







Jeg har hæklet freestyle i mønstret - skiftevis rækker med fastmasker og rækker med stangmasker (hvor jeg sprang hver anden maske over for at lave hulmønster). Til at starte med hæklede jeg, ligesom Christel, 270 luftmasker.


12 kommentarer:

  1. Det er bare SÅ fint! Og ber snart, at du er på højkant igen

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og tak - jeg er også meget tilfreds med det!

      Slet
  2. Wauw - hvor er det fint. Og flotte billeder af dig med det på! Der er sket det forfærdelige, at mit er blevet VÆK.... Jeg leder og leder, det er uundværligt!!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak og tak for inspiration! Og hvor er det forfærdeligt at det er blevet væk - jeg var så vild med dine farver!!
      Skynd dig at lede videre...

      Slet
  3. Det er super super fint Line! Og god bedring, vi kan også mærke at det er blevet vinter!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Lisbeth!
      Synes stadig helbredet skranter lidt - men jeg er i bedring. Det mærkes bare hurtigt at det bliver vinter når man har små børn. Det er lige som om at baktusserne de løber rundt i ring...

      Slet
  4. SÅ flot! Hvor tykt er garnet og hvilen str hæklenål har du brugt? Jeg har nemlig noget akrylgarn liggende som jeg tænkte måske kan bruges. Melder mig da også lige som fast læser :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak!
      Jeg har hæklet det på en nål 3,5 - garnet ved jeg ikke hvilken tykkelse havde. Men tror sagtens du kan hækle det i det garn du har - så længe du kan styre det på nålen.
      Og så et varmt velkommen - dejligt du vil læse med!

      God fornøjelse med hækleriet!

      Slet
  5. Hvor meget garn har du brugt? VIL i gang med det:-)

    SvarSlet
  6. Hej! Jeg købte to store nøgler akrylgarn og jeg brugte ikke det hele!
    God fornøjelse!

    SvarSlet
  7. hej Line. jeg er ved at hækle en halsvarmer som din, hvor bred er den ? hilsen Hanne
    P.s. den er rigtig flot og anderledes end de gængse

    SvarSlet

Tak fordi du tog dig tid til at lægge en kommentar - det betyder meget for mig og jeg læser med glæde hver og en! Tak!